söndag 12 juni 2011

Att skriva är svårt!

Jag skaffar en blogg - men har ingen aning om vad jag ska skriva. Jag känner ett behov av att skriva något, av att uttrycka mig. Men samtidigt är jag livrädd för det. Det är svårt att skriva. Det är ju bara bokstäver som bildar ord och ord som bildar meningar.. Det är väl bara och skriva ner det man tänker på.. Jag önskar att det hade varit så enkelt. Ibland är det så enkelt men oftast blir det tomt där uppe i huvudet så fort jag ska försöka få ner de där meningarna på pränt. Eller njaeee, snarare en massa tankar som far fram och tillbaka och som jag därför inte kan greppa. När man skriver något och låter andra ta del av det man skriver så blir det ju också en del av mig, en del av min person. Det är läskigt på något sätt: att andra får en intyck av mig genom det jag skriver. För intycket kanske inte stämmer, eller det snarare: det kanske inte är så jag vill att andra ska uppfatta mig. När jag skriver tänker jag ofta "men om jag skriver si och så kanske någon tolkar det såhär, men om jag skriver på ett annat sätt kanske någon annat tolkar det såhär" och därför blir jag fast i skrivandet. Tror jag är orolig, rädd (vet inte vilket ord som passar bäst här) för intrycket jag ger andra människor om min person, hur de uppfattar mig. Men just därför behöver jag utmana mig själv och inte vara ett jävla kontrollfreak. Det går liksom inte att styra det intryck och uppfattningar andra människor får. Och egentligen, vad spelar det för roll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar